Μέθοδος TEACCH

Η Μέθοδος TEACCH (Treatment and Education of Autistic and Communication Handicapped Children) αποτελεί μια τεκμηριωμένη, δομημένη εκπαιδευτική προσέγγιση, διεθνώς αναγνωρισμένη για την αντιμετώπιση του αυτιστικού φάσματος.
Εφαρμόζεται πάνω από 40 χρόνια, συνδυάζοντας τις αρχές της γνωστικής ψυχολογίας, της συμπεριφορικής ανάλυσης και της αναπτυξιακής παιδοψυχολογίας.
Η προσέγγιση εστιάζει στη δημιουργία εξατομικευμένων, περιβαλλοντικά δομημένων πλαισίων μάθησης, τα οποία προσαρμόζονται στις αισθητηριακές, επικοινωνιακές και κοινωνικές ανάγκες των ατόμων με αυτισμό. Μέσω της χρήσης οπτικών υποστηρικτικών μέσων, σαφών οδηγιών και σταθερών ρουτινών, η μέθοδος στοχεύει στην ενίσχυση της λειτουργικής ανεξαρτησίας, της κοινωνικής αλληλεπίδρασης και της επικοινωνίας.
Παρότι η μέθοδος TEACCH έχει ευρεία εφαρμογή και επιστημονική τεκμηρίωση, παρατηρείται η ανάγκη για μια συνοπτική, δομημένη παρουσίαση των βασικών της αρχών και τεχνικών, ώστε να διευκολυνθεί η εξειδικευμένη εφαρμογή της από επαγγελματίες και φροντιστές.