Δυσορθογραφία

Η Δυσορθογραφία είναι μια ειδική μαθησιακή δυσκολία που αφορά την επίμονη δυσκολία στην ορθογραφία και εμφανίζεται ήδη από την παιδική ηλικία.
Δεν σχετίζεται απαραίτητα με τη δυσκολία στη γραφή ή την ανάγνωση και μπορεί να παραμένει ακόμη και όταν η ικανότητα ανάγνωσης έχει βελτιωθεί.

Πώς εκδηλώνεται:

Τα παιδιά με δυσορθογραφία παρουσιάζουν:

  • Συχνά και επαναλαμβανόμενα ορθογραφικά λάθη, ακόμη και σε λέξεις που έχουν διδαχθεί πολλές φορές.
  • Αστάθεια στην εφαρμογή των κανόνων ορθογραφίας.
  • Συγχύσεις γραμμάτων και φωνημάτων, όπως “ι” – “η” – “ει” ή “β” – “φ”.
  • Δυσκολία στην αυτοδιόρθωση.
  • Ασυνεπή γραφή λέξεων μέσα στο ίδιο κείμενο.
  • Δυσκολίες στην ορθή χρήση της στίξης και στη δομή του λόγου.

Ποια είναι η αιτία;

Η επικρατέστερη ερμηνεία για τη δυσορθογραφία είναι ότι σχετίζεται με φωνολογικό έλλειμμα, δηλαδή με δυσκολία στο να αντιστοιχίσει το παιδί σωστά τους ήχους (φωνήματα) του προφορικού λόγου με τα αντίστοιχα γράμματα ή ομάδες γραμμάτων. Σε πολλές περιπτώσεις, η δυσορθογραφία συνυπάρχει με δυσλεξία, αλλά μπορεί να εμφανίζεται και ως αυτόνομη δυσκολία.

Πώς γίνεται η διάγνωση;

Η διάγνωση της δυσορθογραφίας γίνεται από ειδικούς παιδαγωγούς ή λογοθεραπευτές, με τη χρήση ειδικών αξιολογητικών εργαλείων. Σε αρκετές περιπτώσεις, τα προβλήματα ορθογραφίας παραμένουν και στην ενήλικη ζωή, ακόμα κι όταν η δυσκολία στην ανάγνωση έχει αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά.

Η δική μας προσέγγιση:

Στο Κέντρο μας, εφαρμόζουμε εξατομικευμένα προγράμματα παρέμβασης, που στοχεύουν:

  • Στην ενίσχυση της φωνολογικής επίγνωσης
  • Στην εκπαίδευση μέσω πολυαισθητηριακών μεθόδων
  • Στην καλλιέργεια οπτικής μνήμης λέξεων
  • Στην εκμάθηση λειτουργικών στρατηγικών αυτοδιόρθωσης
  • Στη βελτίωση της γραπτής έκφρασης και της αυτοπεποίθησης του παιδιού

Υπάρχει λύση

Με την κατάλληλη υποστήριξη και παρέμβαση, η δυσορθογραφία δεν αποτελεί εμπόδιο για την ακαδημαϊκή και προσωπική εξέλιξη του παιδιού.

Η ενίσχυση της ορθογραφικής δεξιότητας είναι εφικτή, αρκεί να γίνει έγκαιρη αναγνώριση και στοχευμένη παρέμβαση.