Δυσορθογραφία
Η Δυσορθογραφία είναι μια ειδική μαθησιακή δυσκολία που αφορά την επίμονη δυσκολία στην ορθογραφία και εμφανίζεται ήδη από την παιδική ηλικία.
Δεν σχετίζεται απαραίτητα με τη δυσκολία στη γραφή ή την ανάγνωση και μπορεί να παραμένει ακόμη και όταν η ικανότητα ανάγνωσης έχει βελτιωθεί.
Πώς εκδηλώνεται:
Τα παιδιά με δυσορθογραφία παρουσιάζουν:
- Συχνά και επαναλαμβανόμενα ορθογραφικά λάθη, ακόμη και σε λέξεις που έχουν διδαχθεί πολλές φορές.
- Αστάθεια στην εφαρμογή των κανόνων ορθογραφίας.
- Συγχύσεις γραμμάτων και φωνημάτων, όπως “ι” – “η” – “ει” ή “β” – “φ”.
- Δυσκολία στην αυτοδιόρθωση.
- Ασυνεπή γραφή λέξεων μέσα στο ίδιο κείμενο.
- Δυσκολίες στην ορθή χρήση της στίξης και στη δομή του λόγου.
Ποια είναι η αιτία;
Η επικρατέστερη ερμηνεία για τη δυσορθογραφία είναι ότι σχετίζεται με φωνολογικό έλλειμμα, δηλαδή με δυσκολία στο να αντιστοιχίσει το παιδί σωστά τους ήχους (φωνήματα) του προφορικού λόγου με τα αντίστοιχα γράμματα ή ομάδες γραμμάτων. Σε πολλές περιπτώσεις, η δυσορθογραφία συνυπάρχει με δυσλεξία, αλλά μπορεί να εμφανίζεται και ως αυτόνομη δυσκολία.
Πώς γίνεται η διάγνωση;
Η διάγνωση της δυσορθογραφίας γίνεται από ειδικούς παιδαγωγούς ή λογοθεραπευτές, με τη χρήση ειδικών αξιολογητικών εργαλείων. Σε αρκετές περιπτώσεις, τα προβλήματα ορθογραφίας παραμένουν και στην ενήλικη ζωή, ακόμα κι όταν η δυσκολία στην ανάγνωση έχει αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά.
Η δική μας προσέγγιση:
Στο Κέντρο μας, εφαρμόζουμε εξατομικευμένα προγράμματα παρέμβασης, που στοχεύουν:
- Στην ενίσχυση της φωνολογικής επίγνωσης
- Στην εκπαίδευση μέσω πολυαισθητηριακών μεθόδων
- Στην καλλιέργεια οπτικής μνήμης λέξεων
- Στην εκμάθηση λειτουργικών στρατηγικών αυτοδιόρθωσης
- Στη βελτίωση της γραπτής έκφρασης και της αυτοπεποίθησης του παιδιού
Υπάρχει λύση
Με την κατάλληλη υποστήριξη και παρέμβαση, η δυσορθογραφία δεν αποτελεί εμπόδιο για την ακαδημαϊκή και προσωπική εξέλιξη του παιδιού.
Η ενίσχυση της ορθογραφικής δεξιότητας είναι εφικτή, αρκεί να γίνει έγκαιρη αναγνώριση και στοχευμένη παρέμβαση.